بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ایده هایی برای غذاهای گیاهی با سه دستور پخت

ایده هایی برای غذاهای گیاهی با سه دستور پخت

بالاخره گیاهخواری چیست؟

امروزه بسیاری از مردم در مورد دلایلی که باعث محبوبیت گیاهخواری به خصوص در برخی از کشور های اروپایی شده است تعجب می کنند. بیشتر از انتخاب غذا، انتخاب سبک زندگی است که مصرف گوشت را برای مسائل اجتماعی حذف می کند و همچنین به محیط زیست کمک می کند.


با توجه به افزایش مصرف سبزیجات در سراسر جهان، درک دلایل اصلی که باعث می‌شود مردم بخشی از این جنبش بسیار مهم باشند، این یک سبک زندگی است و با افرادی که گوشت مصرف نمی کنند، یعنی پروتئین حیوانی مرتبط است. علاوه بر این، اگرچه یک قاعده نیست، برخی از طرفداران این جنبش نیز مصرف غذاهای حیوانی را کاهش می دهند.


بنابراین سبزیجات، میوه ها، حبوبات، دانه ها و سایر غذاها در اولویت وعده های غذایی هستند. لازم است با حذف پروتئین حیوانی از وعده های غذایی، غذاهایی با محتوای پروتئین بالا وارد شود که در رژیم های گیاهخواری با در نظر گرفتن تنوع مواد و فرآورده ها کاملاً امکان پذیر است.


چه دستور العمل های خوشمزه گیاهی یا وگان که دنبال آن هستید، چه ایده هایی برای غذاهای بدون گلوتن یا لبنیات، محبوبیت گیاهخواری همچنان در حال افزایش است. دلایل پیروی از گیاهخواری متفاوت است، اما یکی از دلایل آن شامل فواید سلامتی است. پیروی از گیاهخواری ممکن است خطر بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش دهد.


برخی افراد ممکن است به شدت به غذاهای فرآوری شده با کالری زیاد و قند، چربی و نمک بیش از حد متکی باشند. این ممکن است شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و غذاهای غنی از مواد مغذی نباشد. با برنامه ریزی، گیاهخواری می تواند نیازهای افراد در هر سنی و همچنین افرادی که باردار یا شیرده هستند را برطرف کند.


رژیم گیاهخواری به عنوان یکی از بهترین رژیم های غذایی در جهان در نظر گرفته می شود که عمدتا فواید آن برای بدن است. چالش بزرگ برای ایجاد تعادل در غذا، ایجاد یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه ویتامین B12 است.


مصرف انواع غذاهای طبیعی برای تامین برخی از نیازهای غذایی بدن ضروری است. علاوه بر این، افسانه های بسیاری در مورد مزایای پروتئین های با منشاء حیوانی وجود دارد. با این حال، آنها توسط غذاهای مختلف رژیم گیاهخواری که منابع پروتئین هستند، مورد مناقشه قرار می گیرند:


لوبیا؛

برنج قهوه ای؛

نخود؛

سویا و مشتقات آن؛

کوینو؛

عدس;

تمفه

سیتان

گردو؛

از جمله غذاهایی که می تواند جایگزین پروتئین حیوانی شود. غذاهای متعدد و کاملاً متنوعی وجود دارد که با غذاهای گیاهی سازگار است. کسانی که در بیشتر عمر خود گوشت مصرف کرده اند و گیاهخواری را پذیرفته اند، یک فرآیند گذار را طی می کنند.


چه به دلایل اخلاقی، مذهبی، زیبایی و یا دلایل دیگر، بسیاری از مردم سبک زندگی جدید خود را با ایده محدودی از گیاهخواری شروع می کنند و کاملاً از تنوع غذایی و لذت هایی که غذاهای گیاهی ارائه می دهد بی اطلاع هستند.


طرز تهیه اسموتی سبز 

مواد لازم : برای 2 لیوان

80 گرم برگ کوچک اسفناج

60 گرم جو

300 میلی لیتر شیر نیمه چرب

2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا نوع آن اختیاری

1 مشت تکه یخ

1 عدد موز رسیده

1 عدد سیب


طرز تهیه :

موز را پوست بگیرید و به همراه سیب (ساقه و هسته آن را دور بریزید)، اسفناج، جو، شیر و کره بادام زمینی را در مخلوط کن بریزید. بعد 1 مشت یخ را هم اضافه کنید و آن را به آرامی هم زده تا یکدست شود و یا تا زمانیکه قوام نوشیدنی کامل به دست آورید. سپس توی 2 لیوان بزرگ بریزید و لذت ببرید.


پای فیلو اسفناج، فتا و لیمو

مواد لازم: برای 8 برش

100 گرم پنیر فتا

200 گرم ماست

275 گرم خمیر فیلو

1/2 یک دسته جعفری تازه خرد شده (15 گرم)

1/2 یک دسته شوید تازه خرد شده (15 گرم)

10 گرم پنیر چدار

1 کیلوگرم اسفناج

2 عدد پیاز

2 حبه سیر

1 عدد جوز هندی کامل، رنده شده

1 عدد لیمو

4 عدد تخم مرغ بزرگ


طرز تهیه :

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد/350 درجه فارنهایت/گاز 4 گرم کنید. ۱ کیلوگرم اسفناج را خرد کنید و اگر از یخ زده آن استفاده میکنید .حتما آب اضافه آن را بگیرید. 2 پیاز و 2 حبه سیر را پوست گرفته و ریز خرد کنید و سپس در یک تابه بزرگ نچسب با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که نرم و شیرین شود تفت دهید.

1 عدد جوز هندی و 1 عدد پوست لیمو را رنده کرده و با اسفناج به تابه اضافه و کمی هم زده ، بعد 50 گرم پنیر فتا خرد کنید و با نمک دریایی و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید. جعفری و شوید خرد شده را هم اضافه و هم بزنید.

در یک کاسه، 50 گرم باقیمانده فتا را با 200 گرم ماست طبیعی و 4 تخم مرغ بزرگ هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

بعد یک ورق فیلو را روی میز کار تمیز بگذارید، کمی روغن زیتون روی سطح فیلو بزنید و مقداری از ترکیب توی تابه روی خمیر بریزید و آن را به شکل سوسیس بغلتانید و در یک ظرف فر به ابعاد 30 در 40 سانتی متر قرار دهید. این کار را تکرار کنید تا تمام فیلو (در کل 275 گرم) و اسفناج تمام شود و ظرف پخت با ردیف های منظمی از فیلو پر شود.

بعد در آخر روی فیلو ها را با مخلوط تخم مرغ بپوشانید و در آخر 10 گرم چدار را روی آنها ریز رنده کنید. به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که روی پنیر طلایی شود در فر بگذارید تا پخته شود، وقتیکه از فر ظرف را خارج کردید روی آن سبزی های باقی مانده بپاشید و سرو کنید.



طرز تهیه فریتاتا سیب زمینی، فلفل و بروکلی

مواد لازم:برای 4 نفر

600 گرم سیب زمینی مکعبی خرد شده

1 دسته پیازچه خرد شده

1 سر کلم بروکلی (375 گرم) خرد شده

1 عدد فلفل قرمز ریز خرد شده

1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی

8 عدد تخم مرغ بزرگ

40 گرم پنیر چدار

80 گرم سبزی شامل اسفناج و جعفری و گشنیز

روغن زیتون اضافی


طرز تهیه:

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد/400 درجه فارنهایت/گاز 6 گرم کنید.

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه نچسب 28 سانتی‌متری بریزید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید.

600 گرم سیب زمینی را به مکعب های 1 سانتی متری خرد و به تابه اضافه و تفت دهید تا سرخ شود و بعد پیازچه ها را هم ریز خرد و به تابه اضافه و تفت داده تا نرم شود و در این مرحله نمک و فلفل سیاه و پاپریکا با فلفل قرمز خرد شده را هم به تابه اضافه و 15 دقیقه تمام ترکیب را هم زده تا سرخ و طلایی شود.

کلم بروکلی را هم ساقه آن را گرفته خرد کنید و گلچه های کلم بروکلی را هم در 5 دقیقه آخر اضافه و تفت دهید. نیمی از اسفناج ، گشنیز و جعفری حدود (40 گرم) را تقریباً خرد کرده و داخل ماهیتابه بریزید.8 تخم مرغ بزرگ را در یک کاسه بشکنید و با همزن بزنید و 30 گرم پنیر چدار را رنده شده و کمی هم نمک و فلفل را اضافه و خوب با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ هم زده را روی ترکیب تابه بریزید تا تمام مواد را بپوشاند.

بعد 10 گرم باقیمانده چدار را رنده کنید و روی کل مخلوط بپاشید و به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که روی مخلوط طلایی و سفت شود آن را بپزید.

وقتیکه فریتاتا پخت آن را روی تخته سرو قرار داده و 40 گرم باقیمانده سبزیجات خرد شده را در 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص هم زده و بعد روی فریتانا بریزید و آن را برش زده و سرو کنید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده