دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه از گیاه فیتونیا مراقبت کنیم

چگونه از گیاه فیتونیا مراقبت کنیم

‍ چگونه از گیاه فیتونیا مراقبت کنیم

نور، فیتونیا نسبت به سایه مقاوم است اما بهترین مکان برای قرار گیری آن پشت پنجره های شمالی است. تابش شدید آفتاب به برگ های آن سبب نازک و چروکیده شدن برگ خواهد شد و در نهایت نابودی گیاه را منجرمی‌شود. پس از قرار دادن گیاه در پشت پنجره های آفتابگیر با نور شدید و نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.

آبیاری، این گیاه ظریف به خشکی خاک حساس است و در صورت خشکی کشیدن برگ های آن چروکیده و نازک می‌شود و اگر این خشکی ادامه پیدا کند سبب ریزش برگ ها و مرگ آن می‌شود. پر آبی نیز برای این گیاه ضرر دارد و سبب پوسیده شدن ریشه و ساقه می‌شود. بنابراین با یک آبیاری منظم زمانی که خاک آن کمی مرطوب است، گیاهی سالم و شاداب داشته باشید.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

دما، فیتونیا بومی مناطق گرمسیریست و هوای سرد را دوست ندارد. دمای 16 تا 30 درجه را تحمل می‌کند اما بهترین دمای نگهداری آن 18 تا 24 درجه سانتی گراد است.

رطوبت، رطوبت یکی از علاقه مندی های گیاه فیتونیا است. می‌توانید از راه های تامین رطوبت مورد نیاز گیاه استفاده کنید و با استفاده از ساخت جزیره، قرار دادن یک ظرف آب کنار گلدان و یا غبار پاشی روزانه، رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کنید. توجه کنید که در روزهای گرم تابستان، حتی به 2 بار غبار پاشی در روز نیز نیاز دارد. به دلیل همین نیاز رطوبتی بالا در فیتونیا، این گیاه یکی از گیاهان مناسب برای تراریوم محسوب می‌شود.

تغذیه،فیتونیا در فصول رشد بهار و تابستان به کود های شیمیایی محلول در آب گیاه، هر 2 هفته یکبار نیازمند است. البته فیتونیا گیاه کم توقعی است و نصف مقدار گفته شده در دستور کوددهی برای آن کافیست.

خاک،انواع خاک های سبک با زهکش بالا مانند خاک لیمونی وکمپوست برای این گیاه مناسب است. استفاده از خاک های با نفوذی که رطوبت را در خود نگه دارند نیز مناسب است.

عوارض و درمان،

۱. لکه سوخته روی برگ فیتونیا، علامت استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن برگ است.

۲. هوای سرد، دمای پایین، تشنگی زیاد و خشکی خاک باعث می‌شود جوانه‌ها ظاهر نشود یا برگ‌ریزی در گل اتفاق بیفتد گلدان را به مکان گرم منتقل کرده آبیاری را منظم و بر حسب نیاز گل انجام دهید.

۳.نور محیطی کم و قرار گرفتن طولانی مدت گلدان در تاریکی باعث می‌شود برگ‌های جوان ریز و فاصله برگ‌ها روی ساقه از هم زیاد باشد خاک سفت محیط باتلاقی آبیاری زیاد و غرقاب کردن محیط. بسته بودن حفره عبوری آب زهکش نامناسب باعث می‌شود برگ‌های فیتونیا زرد شده و ریزش پیدا کند مخصوصا برگ‌های پایینی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده