خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه ی کاشت بذر دارگون فروت

نحوه ی کاشت بذر دارگون فروت

نحوه ی کاشت بذر دارگون فروت یا میوه اژدها

دراگون فروت Pitaya یک نوع کاکتوس است که میوه خوراکی دارد.دراگون فروت بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است و نیز در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، جزیره اکیناوا، فیلیپین و مالزی هم کشت می‌شود.

البته با به وجود آوردن شرایط کاشت و دمای مناسب و حفظ کردن گیاه از سرما در اکثر نقاط قابل کاشت است.این گیاه را میتوان در منزل ، بصورت گلدانی پشت پنجره های آفتاب گیر پرورش داد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

قبل از کاشت بذر ها ابتدا قسمت های گوشتی میوه از بذر ها کاملا جدا می شوند.بهتر است بذر ها را قبل از کاشت 1 روز داخل آب ولرم قرار دهید.

بذر ها داخل چند لایه دستمال کاغذی مرطوب قرار دهید سپس در داخل مشمای در بسته گذاشته در جایی گرم و دور از آفتاب مستقیم بگذارید تا جوانه بزند و بعد از جوانه زدن به گلدان اصلی منتقل کنید.

 همچنین می توانید بذر ها را مسقیم بر روی خاک قرار داده و بر روی آن خیلی کم به اندازه دو برابر طول بذر خاک بریزید و سپس روی خاک را با آب اسپری کنید و روی گلدان را با مشمای شفافی بپوشانید تا جوانه بزند .

تا قبل از جوانه زنی مشما را جابجا نکنید. بعد از جوانه زنی مقداری خاک به گلدان اضافه کنید.

از ترکیب کوکوپیت ،پیت ماس و پرلیت جهت کاشت بذر ها می توانید استفاده کنید .

جوانه زنی حدودا یک تا دو هفته بعد از کاشت اتفاق می افتد.دراگون فروت به ندرت در سال های اول محصول میدهد و میوه دادن آن ممکن است گاهی به 5 سال نیز برسد.

توجه داشته باشید که این گیاه کاکتوس بیابان یا صحرا نیست که بتواند خشکی و آفتاب شدید صحرا را تحمل کند و در صورت خشک شدن خاک آن رشدش متوقف می شود پس بهتر است همیشه خاک آن را مرطوب نگه دارید و چند ساعت در روز آفتاب بخورد تا رشد خوبی داشته باشد 

برای این کار وقتی که گلدان را از پلاستیک در بسته خارج کردید می توانید ته گلدان را داخل کاسه آب بگذارید تا آب از سوراخ ته گلدان به خاک نفوذ کند، اسپری ملایم آب روی گیاه و خاکش هم می تواند به حفظ رطوبت کمک کند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده