خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاشت گوجه گیلاسی در منزل یا آپارتمان

کاشت گوجه گیلاسی در منزل یا آپارتمان

کاشت گوجه،گیلاسی در منزل یا آپارتمان

برای کاشت گوجه گیلاسی در منزل احتیاج به چند تا چیز داریم که اگر نباشند بهتر است سراغ کاشت در منزل نریم، اول از همه داشتن یک بالکن بزرگ برای خونه های آپارتمانی و یا حیات واسه خانه های ویلایی

دومین چیز بذر مرغوب گوجه گیلاسی می باشد که بایستی در هنگام خرید دقت کرد و سوم هم که گلدان و خاک که همه جا به راحتی پیدا میشود .

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

برای کاشت بذر ها ابتدا گلدان های نشا رو آماده می کنیم و بذرها رو در فاصله نیم سانتی متری خاک می کاریم در هر گلدان می تونیم 5 الی 10 بذر بکاریم.

 پس از کاشت بذر گوجه گیلاسی گلدان رو آبیاری می کنیم سعی کنید حداقل هر 2 روز یک بار آب بدید. زمان کاشت گوجه گیلاسی از اواسط فروردین ماه شروع میشه و تا تابستان هم می تواند ادامه داشته باشد اما بهترین زمان کاشت اوایل فروردین ماه است. بعد از اینکه گوجه های گیلاسی رو کاشتیم حدودا یک هفته تا 10 روز طول میکشد تا بذرها جوانه بزنند و بعد از جواانه زنی حدوداً 2 هفته کافی است تا گوجه ها وقتی سه برگی شدند به گلدان اصلی انتقال بدیم.برای انتقال نشا گوجه گیلاسی یک گلدان به قطر 20سانتی متر و ارتفاع حدود 30 سانتی متر کافیه و خاک رو به اندازه کافی در گلدان می ریزیم یک عدد نشا را که از گلدان نشا در آوردیم درون خاک قرار میدیم و بعد خاک رو دوباره اضافه می کنیم . در هنگام نشا هیچ وقت خاک دوباره ریخته شده رو با دست فشار ندید که به نشا صدمه وارد می کند برای اینکه خاک سفت بشود فقط کافی هست که آبیاری کنید، پس از چند بار آبیاری خاک خود به خود تثبیت می شود. پس از انتقال نشا باید گلدان حتما در جایی قرار بگیرد که نور کافی به گیاه برسد تا بتواند رشد خوبی داشته باشد. رفته رفته با گرم شدن هوا چون محیط گلدان کوچک هست و ریشه گیاه هم به سرعت آب رو جذب می کند و به گیاه میدهد و چون خود گیاه بسیار آب دوست هست باید هر روز به گیاه آب بدهید به طوری که کاملا سیراب شود ملاحظه می کنید که رشد گیاه بسیار زیاد و به سرعت گل و میوه میدهد ولی باید در نظر داشته باشید برای اینکه میوه هایی ارگانیک و طبیعی داشته باشید هرگز از کود های شیمیایی استفاده نکنید و گرنه اگر می خواهید از کود یا سم شیمیایی استفاده کنید بهتر است اصلا نکارید اینجوری به کشاورزی پایدار هم کمک می کنید و هنگامی که دارید گوجه های گیلاسی تولید خودتون را می خورید با لذت تمام میل می کنید و مطمئن هستید که خواص کاملی دارد و عاری از هرگونه.املاح شیمیایی هست. حدود 2 ماه طول میکشد تا میوه هایی قرمز رنگ و خوشه های ناز و خوشگل گوجه های گیلاسی شما برسند و بتوانید میل کنید البته چون میوه ها به تدریج می رسند شما کل تابستان را گوجه گیلاسی دارید و با مصرف تازه به تازه می توانید لذت بسیار زیادی ببرید. هرچه تعداد گلدان هایی که می کارید بیشتر باشد قاعدتا گوجه گیلاسی بیشتری خواهید داشت. هر گلدان حدودا 60 تا 70 عدد گوجه در طول دوره میدهد.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده