بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم

چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم

چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم

۱.نفس گیاهان را تازه کنید

گیاهان آپارتمانی به هوای تازه نیاز دارند بنابر این لازم است برای نگهداری گیاهان آپارتمانی پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید تا اکسیژن تازه به فضای ساختمان وارد شود. رسیدن اکسیژن کافی به گیاهان آپارتمانی سبب استحکام ساقه ی گیاه شده و رنگ برگ های آن را شاداب می کند پس نزدیک های صبح پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه شود.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


۲. گیاهان نیز مانند همه ی موجودات زنده به میزان معینی از آب و غذا نیاز دارند پس آبیاری زیاد آنها و آب دادن در فواصل زمانی غیرمنظم و بسیار کوتاه سبب خشک شدن یا گندیده شدنشان خواهد شد. لازم است بدانید در زیر گلدان ها حتماً باید یک یا چند سوراخ وجود داشته باشد تا آب از همه ی نقاط گلدان عبور کند و به تمام قسمت های ریشه برسد. وجود این سوراخ ها سبب جریان هوا شده و امکان تنفس ریشه را ایجاد می کند.


۳. در نگهداری از گلدان های خانگی باید به خاک آن توجه کرد. بهتر است خاکی انتخاب شود که با مقداری ماسه نیز ترکیب شده باشد. فشرده کردن خاک گلدان اشتباه است زیرا وجود منافذ جزیی برای جریان هوا و رسیدن اکسیژن به قسمت های مختلف خاک ضروری است.

بعد از مدت معین باید گلدان تعویض گردد،این مدت زمان برای گیاهان مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی زمانی که ریشه ها به سوراخ های ته گلدان رسیده باشند، باید گیاه را به گلدان بزرگ تری منتقل کنید.

همچنین بعد از حدود شش یا هفت ماه به دلیل آن که گلدان مواد مغذی خود را از دست داده، نیاز است تا گلدان جدیدی را انتخاب کنید. یا حداقل با فواصل مشخص به گیاهان کود مناسب برسونید. 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده