خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کاشت شوید

آموزش کاشت شوید

آموزش کاشت شوید

تهیه بذر

برای کشت موفقیت آمیز باید از بذر مرغوب استفاده کرد. خاک مناسب

اگر میخواهید شوید را در باغ یا باغچه کشت کنید، مقداری خاک برگ و ورمی کم پوست را با خاک مخلوط کنید و برای کشت در گلدان مخلوط کوکوپیت ، پیت ماس ، خاک باغچه ترکیب خوبی است.

نور

بذر شوید به نور کامل خورشید نیازمند است و در منزل می توانید این گیاه را پشت پنجره نورگیر پرورش دهید.

آبیاری

شوید در طول دوره های خشک و بدون باران باید مرطوب نگه داشته شود. قبل از سبز شدن گیاه خاک باید دارای رطوبت باشد و پس از سبز شدن زمان خشک شدن سطح خاک آبیاری شود.

روش کاشت در باغ و باغچه

ابتدا متناسب با مقدار بذری که میخواهید بکارید کرت را آماده کنید. زیر و رو کردن خاک باعث رشد بهتر گیاه میشود. سپس کرت را آبیاری کنید. بذر شوید در عمق نیم سانتی از سطح خاک کاشته میشود. بعد از کاشت کمی خاک روی آن بریزید و خاک را مرطوب کنید.

روش کاشت در گلدان

گلدان مناسب با مقدار بذرها را تهیه کنید. دقت کنید زهکشی گلدان به خوبی انجام شده باشد. خاک را داخل گلدان بریزید و بذر را در عمق نیم سانتی از عمق خاک بکارید، به گلدان آب دهید و گلدان را به محلی نور گیر منتقل کنید.

برداشت

به محض اینکه گیاه ۴ یا ۵ برگ ایجاد کرد، می توانید شروع به برداشت برگ های شوید کنید. در صورتی که تعداد زیادی شوید کشت کرده اید، می توانید تمام ساقه را جدا کنید و یا از هر کدام از آن ها، کمی از برگ ها را برداشت کنید. شما می توانید برگ های سرخس مانند این گیاه را به وسیله قیچی و یا با دست از گیاه جدا کنید.





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده