ثروتسازی با هیپنوتیزم


» آموزش کاشت ریحان

آموزش کاشت ریحان

آموزش کاشت ریحان

ریحان، گیاهی است یک ساله که محل اصلی و اولیه آن هندوستان میباشد.

برگ های ریحان، به رنگ سبز یا بنفش و بسیار معطر و تند است.برگ این گیاه به صورت خام با غذاها مصرف می شود،ریحان را در خاک حاصل‌خیز باغچه یا باغ‌خودبه کارید که حداقل ۶ ساعت در روز، نور خورشید دریافت می‌کند. بعد از ۶ هفته که از رشد ریحا‌‌ن‌ها گذشت، سر آن ها را بگیرید تا ساقه‌های جانبی رشد کنند و گیاه زود گل ندهد. اگر ساقه‌های گل روییدند، کافی است آن ها را بچینید. ریحان به رطوبت ثابت و خاک گرم احتیاج دارد تا خوب محصول بدهد، بنابراین باید از مالچ استفاده کنید. در مناطق سرد، مالچ دهی به خاک را به تاخیر بیندازید تا دمای خاک به بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد برسد. وقتی دمای خاک در تابستان به سرعت افزایش پیدا کرد و خاک زود رطوبت خود را از دست داد، می‌توانید مالچ را زود‌تر اضافه کنید.ریحان گیاهی گرما دوست و حتی به سرمای ملایم هم حساس است؛ اگر پیش‌بینی شده که دما زیر منفی ۱ درجه سانتی‌گراد می‌رود، باقی محصول خود را برداشت کنید.

آب و هوا و خاک، این گیاه در بیشتر نقاط ایران کاشته می شود و معمولا بذر آن را از نیمه فروردین ماه تا اواخر خرداد ماه با توجه به آب و هوای مناطق می کارند.

ریحان، احتیاج فراوان به آب دارد. در صورتی که با کمبود آب روبرو شود از بین خواهد رفت.

این گیاه درصورتی که در زمینی که مواد غذایی کافی داشته باشد کاشته شود، محصول خوبی خواهد داد.

ریحان را به دو صورت دستپاش در زمین‌های کرت بندی شده می کارند و چون در زمان برداشت با ساقه به بازار ارائه می گردد، لذا آن را با ساقه از بوته جدا می کنند یا آن که با ریشه از خاک خارج ساخته، ریشه‌ها را قطع نموده به بازار اراعه می دهند.مراقبت اساسی در کشت ریحان، حفظ رطوبت و آبیاری به موقع میباشد.

برای تهیه بذر ریحان ساقه‌های بوته گیاه را نمی چینند تا به گل بنشیند و پس از آن که گل‌ها رسیدند و دانه بسته شد و بوته‌ها کاملا شادابی خود را از دست دادند به آرامی ساقه‌های گل دار را قطع کرده و در محل سایه و خشک روی پارچه و یا نایلون می خوابانند.

زمانی که ساقه‌ها کاملا خشک شدند آنها را تکان داده و بذرها را از خاک و خس و خاشاک جدا می نمایند و در ظرف مناسبی نگهداری می کنند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده