دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چه گیاهانی برای دفتر کار و سایر محیط های بسته مناسب اند.

چه گیاهانی برای دفتر کار و سایر محیط های بسته مناسب اند.

چه گیاهانی برای دفتر کار و سایر محیط های بسته مناسب اند ؟

فرقی نمیکند محیط کار یک شرکت مهندسی باشد یا بیمارستان یا مدرسه، هر چه که باشد با گل و گیاه آرامش بخش تر میشود و بازدهی کارکنان و رفتار و صبوری مراجعان بهتر میشود. انواع مختلف گیاهان گلدانی وجود دارند که با توجه به شرایط محل کار خود و فضایی که در اختیار دارید میتوانید نوع آن را انتخاب کنید.بسیاری از افرادی که علاقه مند به گل و گیاه هستند یا از فضای بسته محیط کار خسته شده اند دوست دارند با نگهداری گیاهان گلدانی در محل کار، شادابی و آرامش طبیعت را به محیط کارشان اضافه کنند اما حقیقت این است که همه گیاهان را نمیتوان در دفتر کار نگه داری کرد.

ممکن است برخی با تجربه نامطلوبی از نگه داری گلدان در محل کار، از این کار نا امید شده باشند. اما باید بدانید انتخاب درست نوع گیاه اهمیت زیادی در موفقیت پرورش گل و گیاه دارد. با داشتن یک گلدان در جلوی چشم خود میتوانید استرس را از خود دور کنید و آلودگی های هوای پیرامون خود را کاهش دهید و احساس شادابی و سلامت بیشتری پیدا کنید. فرقی نمیکند محیط کار یک شرکت مهندسی باشد یا بیمارستان یا مدرسه، هر چه که باشد با گل و گیاه آرامش بخش تر میشود و بازدهی کارکنان و رفتار مراجعان بهتر میشود.

انواع مختلف گیاهان گلدانی وجود دارند که با توجه به شرایط محل کار خود و فضایی که در اختیار دارید میتوانید نوع آن را انتخاب کنید.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مقاوم ترین گیاهان گلدانی برای تازه کارها

اگر تازه کار هستید و تجربه زیادی در پرورش گل و گیاه ندارید، برای انتخاب گلدان، به دنبال گیاهانی باشید که نیاز کم تری به رسیدگی داشته باشند و مقاوم باشند. گیاهان زیادی وجود دارند که با شرایط گلدانی و فضای بسته اتاق خود را انطباق میدهند.

در اینجا به برخی از رایجترین گیاهان گلدانی مناسب محل کار اشاره میشود :

پتوس یا پوتوس Pothos پوتوس به خوبی با محیط های آپارتمانی و فضای بسته محل کار سازگاری دارد و با انواع شرایط نوری از کم نور تا روشن، خود را انطباق میدهد. نگه داری و مراقبت از پوتوس کار ساده ای است. برگ های قلبی شکل پوتوس با لکه های سفید شیری جذابیت این گیاه را بیشتر میکند. پوتوس را میتوانید بر روی میز یا روی قفسه یا کمد بگذارید و از زیبایی آن لذت ببرید.فیلودندرون Philodendron بیشتر انواع فیلودندرون بالا رونده هستند. اگر فضای کوچکی دارید که میخواهید از ارتفاع آن استفاده کنید میتوانید از فیلودندرون بهره ببرید. این گیاه را میتوانید روی فایل های کشویی یا کمد بگذارید و یا به صورت آویز از سقف آن را آویزان کنید. مراقبت از این گیاه کار ساده ای است و برای انواع شرایط نوری داخل ساختمان مناسب است. فیلودندرون گیاه حساسی نیست و لازم نیست نگران آن باشید.گندمی Spider plant گیاه گندمی نه تنها یکی از سازگارترین گیاهان فضای بسته است بلکه از نظر فضای نگهداری نیز قابلیت انطباق دارد. گندمی را میتوانید به صورت آویزان از سقف استفاده کنید تا فضای میز کارتان را نگیرد یا آن را روی میز بگذارید و از تماشای آن لذت ببرید. گندمی به راحتی در فضای داخل ساختمان رشد میکند و مشکلی با نور کم پیدا نمیکند.

سانسوریا Snake plant سانسوریا که به آن زبان مادرشوهر نیز میگویند، برای دفتر کار بسیار مناسب است. سانسوریا برگ های شمشیری شکل بلندی دارد که باعث میشود فضای خیلی کمی را بگیرد. این گیاه آلودگی ها را نیز به خود جذب میکند و هوا را برایتان تصفیه میکند. سانسوریا بسیار کم توقع است و مشکلی با آن پیدا نمی کنید.کاکتوس ها انواع گیاهان خانواده کاکتوس را میتوانید به راحتی در گلدان پرورش بدهید. فقط مراقب باشید گلدان کاکتوس را در جایی نگذارید دست کسی به آن بخورد یا هنگام عبور به آن گیر کند. کاکتوس ها انواع مختلف دارند پس میتوانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید نوع آن را انتخاب کنید. گلدان کاکتوس را در جایی بگذارید که نور زیادی داشته باشد.

بهترین گیاهان گلدانی برای تصفیه هوا

برخی از بهترین گیاهانی که میتوانید در محل کار خود بگذارید تا آلودگی های هوا را جذب کرده و هوای بهتری به شما تحویل بدهند به صورت زیر است ،

فیکوس الاستیکا Rubber plant گیاه فیکوس الاستیکا نه تنها گیاهی عالی برای داخل اتاق است بلکه یک تصفیه کننده هوای عالی نیز به شمار می آید. فیکوس الاستیکا با برگ های براق خود جلوه خوبی نیز در فضا خواهد داشت.دراسنا Dracaena گیاه دراسنا یکی دیگر از انتخاب های عالی برای کاهش آلودگی هوای پیرامون است. مراقبت از این گیاه آسان بوده و نقطه کانونی زیبایی در طراحی فضایتان ایجاد میکند.

اسپاتی،فیلوم Peace lily گیاه اسپاتی فیلوم به تصفیه کننده هوا شهرت دارد. این گیاه به نور کم کاملا مقاوم است و به خوبی رشد میکند. اسپاتی فیلوم نقطه کانونی زیبایی ایجاد میکند.

بهترین گیاهان گلدانی برای محیط کار

از جمله سایر گیاهانی که می توانید در محل کار برای ایجاد شادابی و از بین بردن خستگی استفاده کنید، عبارتند از :

پاپیتال English ivy پاپیتال علاوه بر سازگاری، به کاهش قارچ و کپک نیز کمک میکند. این گیاه را میتوانید در هر شرایط نوری پرورش بدهید. پاپیتال در سبد آویزان به زیبایی خود را نشان میدهد.

شفلرا

 گیاه شفلرا نیز یکی از گیاهان عالی برای نگه داری در فضاهای بسته و داخل ساختمان است و به خوبی قد کشیده بالا میرود. مقدار نوری که گیاه دریافت میکند اگر کم باشد به آبیاری کمتری نیاز دارد و اگر نور زیاد باشد آبیاری را باید بیشتر کنید.

سرخس Boston fern گیاه سرخس بسیار زیباست به شرطی که نیازهای اولیه آن را براورده کنید. این گیاه نیاز به نور مناسب و خاک مرطوب دارد.

بنفشه آفریقایی African violet اگر فضای زیادی در محل کار خود ندارید بنفشه آفریقایی مناسب شماست . این گیاه زیبا نیاز به نور زیاد و رطوبت کافی دارد تا جلوه پیدا کرده و فضای تان را زیباتر کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده