بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهنمای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

راهنمای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

راهنمای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

درخشش برگ های گیاهان و سبزینگی شفاف و تمیز، شادابی گیاهان خانه را چندبرابر می‌کند. از آن جایی که گیاهان خانگی به ‌عنوان یک عنصر دکوری در داخل خانه شما حضور دارند، باید در تمیز نگه داشتن آن ها تلاش کنید. تمیز بودن گیاهان برای سلامت بیشتر لازم است. آن ها در حالی که زیبایی را به خانه شما می آورند، هوا را پاکیزه کرده و اکسیژن‌رسانی را افزایش می دهند. هم چنین توجه بیشتر به اجزای گیاه سبز باعث می‌شود بیماری و آفات را به سرعت تشخیص دهید. نیازی به گفتن این نکته نیست که تمیز بودن گیاهان آن ها را جذاب تر هم می کند. خیال تان راحت باشد یاد گرفتن روش های تمیزکردن برگ گل ها سخت نیست. گیاهان گرد و غبار را جذب می‌کنند و به همین دلیل با نشستن لایه‌ای کدر از غبار روی سطح برگ هایشان کثیف به نظر می رسند. اگر به دنبال تمیز کردن جرم و آلودگی از سطح برگ گیاهان نباشید میکروب‌ها، باکتری‌ها، حشرات و سفیدک ها جذب آن ها می شوند تا از این لایه تغذیه کنند. همچنین لایه گرد و غبار از ورود نور به بافت گیاهی جلوگیری می کند و در نتیجه فتوسنتز به خوبی انجام نمی شود.گیاهان گرد و غبار را جذب می کنند و به همین دلیل سطح برگ هایشان کثیف به نظر می رسند

 تمیز کردن برگ گل ها

پاکیزگی همیشه با روش‌های پرهزینه به دست نمی آید. نیازی نیست محصول تمیز کننده گیاهی گران قیمت بخرید چون هم اکنون هم مواد تمیزکننده را در خانه دارید. تمیزکننده های گیاهی تجاری که به شما وعده برق انداختن برگ گیاه را می دهند، در واقع منافذ و روزنه برگ ها را می پوشانند و تبادلاتی که باعث پاکیزگی هوای خانه می شود را کاهش می دهند. نیازی نیست محصول تمیز کننده گیاهی گران قیمت بخرید.

غبارگیری برگ‌ گیاهان با پارچه

از بین بردن گرد و غبار و پاک کردن برگ ها در ساده ترین راه با استفاده از پارچه تنظیف، دستمال نازک توری یا حوله کاغذی مرطوب انجام می شود. مراقب باشید حین تمیز کردن، برگ ها با فشار زیاد دست دچار آسیب و شکستگی نشوند. یکی از مواد تمیزکننده و موثر در این روش مایع ظرف شویی رقیق شده است که می توانید آن را روی برگ ها اسپری کنید. شست و شو و برق انداختن گل های آپارتمانی،طرز تمیز کردن گل ها با پارچه

مراقب باشید حین تمیز کردن، برگ ها با فشار زیاد دست دچار آسیب و شکستگی نشوند.

 برگ‌ های پرزدار و کرکی

اگر گیاه خانگی شما پرزهای ریزی در سطح برگ خود دارد،‌ تنها باید از طریق غبارگیری با دستمال و اسپری برگی تمیز شود. برای تمیز کردن برگ های پرزدار و کرکی مثل بنفشه آفریقایی می‌توانید از یک مسواک قدیمی استفاده کنید. مسواک را به‌ آرامی از ته برگ تا نوک آن روی برگ بکشید. قلم موی نقاشی هم برای این کار مناسب است.

 برای تمیز کردن برگ های پرزدار و کرکی مثل بنفشه آفریقایی از یک مسواک قدیمی استفاده کنید.

 شستشوی گیاهان آپارتمانی

شست‌وشوی برگ ها با آب ولرم بهترین روش پاک کردن برگ های آلوده است. حواس تان باشد که آب سرد باعث ایجاد لکه روی برگ شده و ریشه را نیز دچار شوک می کند. می توانید چند وقت یک بار گیاه تان را به حمام ببرید و آن را زیر دوش بگیرید. قطرات ریز آب که از دوش خارج می‌شوند، باعث می‌شوند اگر حشرات کوچکی در گیاه شما لانه کرده‌اند، از بین بروند و رطوبت مورد نیاز گیاه خانگی تامین شود. اما اجازه دهید قبل از برگشت به درون خانه به خوبی خشک شوند.

 برای این که گیاهان کوچک را بشویید آن ها را داخل سینک ظرفشویی قرار دهید و شیر آب را به شکل دوش و با پاشش قطرات ریز باز کنید. بعد از این که گیاه را شستید، آن را به آهستگی تکان دهید تا قطرات اضافی آب جدا شود. فراموش نکنید قبل از اینکه گیاه تان به طور کامل خشک شود، آن را در آفتاب قرار ندهید. اگر روی برگ کرک دار مدت زمان زیادی آب بماند، دچار آسیب می شود.شست‌وشوی برگ ها با آب ولرم بهترین روش پاک کردن برگ های آلوده است

 حذف قسمت‌ های خشک‌ شده از گلدان

تمیز کردن گیاهان خانگی شامل مراقبت از گل، ساقه و خاک نیز می‌شود. هیچ گاه گلبرگ یا حتی برگ خشک شده ای که روی سطح خاک افتاده است را به حال خود رها نکنید،چراکه محیطی برای رشد بیماری و آفات به وجود می‌آورد.

 حال که می‌دانید چه گونه می‌توان گیاهان را تمیز کرد، از این راه کارها استفاده کنید. زمانی که در حال تمیز کردن آن ها هستید، به علائم غیرعادی روی گیاه توجه کنید. معمولا اولین علائم بیماری از زیر برگ ها یا ساقه آغاز می‌شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده