دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه پرورش و کاشت خیار

نحوه پرورش و کاشت خیار

چگونگی کاشت و پرورش خیار

خیار گیاهی گرمسیری است و در گرما رشد می کند. خیارهایی که در حیاط خلوت رشد می کنند طعم بسیار خوبی دارند و بر اساس نوع خیار می توانند در گلخانه یا یک منطقه گرم در فضای باز کاشته شوند. آنها برای رشد فراوان به نور آفتاب زیادی نیاز دارند.

اجازه ندهید خیارهای شما قبل از چیدن خیلی بزرگ شوند وگرنه طعم تلخی خواهند داشت!


کاشت بذر خیار

خیار، به طور مداوم در طول سال برداشت شود. در هوای گرم، خیارها به سرعت رشد می کنند و در حدود شش هفته شروع به بلوغ می کنند. اگر می خواهید برداشت زودرس داشته باشید، بذر خیار را به مدت سه هفته در گلخانه خود بکارید و سپس آنها را در خاک بکارید.


کاشت خیار در خانه: دما را در پایه روی 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) با یک پد گرمکن تنظیم کنید یا دانه ها را در بالای یخچال یا آبگرمکن قرار دهید.


کاشت خیار در فضای باز: خاک باید در دمای 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) یا کمتر باشد تا فرآیند جوانه زنی آغاز شود. نهال ها در آن دما نیز رشد می کنند. (در آب و هوای سردتر، خاک را با پیچیدن آن در پلاستیک سیاه گرم کنید.)


آماده سازی خاک

قبل از آماده سازی خاک، چوب های بزرگ، سنگ ها و زباله ها را بردارید. بخش های کوچکی از پوشش گیاهی مانند علف های خشک و علف های هرز کوچک را رها کنید، زیرا میتوانند پس از غوطه ور شدن خاک به غنی سازی آن کمک کنند.

خاک را در عمق 8-12 اینچ پهن کنید. این تقریباً همان عمقی است که بیشتر چنگال ها یا بیل ها میکنند. هر بیل کاملاً چرخانده می شود تا تمام مواد گیاهی کاملاً از خاک سرریز شود.

ستر ایجاد کنید. برجستگی ها به ویژه در زمانی که خاک سنگین است یا در مناطقی که زهکشی ضعیف است مهم هستند زیرا خیارها به زهکشی خوب نیاز دارند.


بهترین زمان برای شروع فرآیند رشد

خیار برای رشد به دمای گرم نیاز دارد و نمی تواند در برابر سرما مقاومت کند. خیار را فقط پس از برطرف شدن خطر سرمازدگی و شروع گرم شدن خاک بکارید.

می توانید با پوشاندن کل ردیف خود با پلاستیک سیاه، خاک را بین 3 تا 4 درجه گرم کنید. اگر پلاستیک سیاه دوست ندارید، می توانید آن را با استفاده از کاه گندم، کاه کاج، برگ های خرد شده استفاده کنید.

اگر هوا به طور فصلی سرد نیست، ممکن است بخواهید چند روز صبر کنید تا خاک در زیر نور آفتاب گرم شود.


نحوه رشد خیار از دانه

کشت خیار از بذر آسان است. به گفته یک متخصص باغبانی، پس از از بین رفتن خطر یخبندان، در بهار خیار را در گلدان یا سینی های کوچک روی گلخانه یا طاقچه بکارید. متناوباً، میتوانید در ماه های تابستان، به ویژه در ابتدای تابستان، کاشت را انجام دهید.


نحوه کاشت خیار در گلدان

قبل از قرار دادن بذرها حتماً گلدان خود را مرطوب کنید. دانه ها بر اساس گونه در عمق 1 اینچ و 3 تا 5 فوت فاصله از هم کاشته می شوند.

در هر ردیف دو تا سه بذر کاشته می شود. هنگامی که ارتفاع گیاهان به 4 اینچ رسید، آنها را به یک بوته در هر ردیف نازک کنید.

بذر خیار برای جوانه زدن به هوای گرم نیاز دارد. آنها باید در دمای 70 درجه باشند، بنابراین آنها باید در یک مکان گرم یا روی یک پنجره آفتابی قرار گیرند.

اگر در آب و هوای سردتر زندگی می کنید، می توانید قبل از کاشت خاک را با پوشاندن آن با پلاستیک گرم کنید.

پس از کاشت، می توانید منطقه را با استفاده از کاه یا سایر مالچ های ارگانیک مالچ پاشی کنید تا آفات را از بین ببرید و درختچه ها را از زمین دور کنید تا از آن ها در برابر بیماری ها محافظت کنید.

فرآیند جوانه زنی را می توان تنها در چند روز کامل کرد.

اگر خیارهای خود را با استفاده از شیلنگ خیساندن یا آبیاری قطرهای آبیاری کنید تا به خشک ماندن برگ هایتان کمک کند، مفید خواهد بود. نهال های خیار خود را هنگامی که اولین برگ های واقعی خود را رشد دادند در گلدان قرار دهید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده